Już ponad pół tysiąca spraw tygodniowo załatwiają pracownicy Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Lesznie. Aby ułatwić mieszkańcom znalezienie dogodnego terminu większość wizyt rezerwowana jest internetowo.
Od czasu wznowienia bezpośredniej obsługi mieszkańców po okresie jej zawieszenia ze względu na konieczność zachowania w okresie epidemii bezpieczeństwa mieszkańców i pracowników Starostwa Powiatowego w Lesznie liczba załatwianych spraw systematycznie rośnie. W ubiegłym tygodniu było ich już ponad pół tysiąca, z czego ok. 450 to czynności związane z rejestracjami pojazdów – wydawaniem dowodów rejestracyjnych, zgłaszaniem kupna lub sprzedaży pojazdu czy demontażem pojazdu. Pozostałe sprawy dotyczą m.in. wydawania praw jazdy czy zakładania Profilu Kandydata na Kierowcę.
Aby usprawnić obsługę mieszkańców i zapewnić im jak największe bezpieczeństwo w okresie epidemii każdą czynność w Wydziale Komunikacji poprzedza umówienie terminu wizyty internetowo lub telefonicznie.
Najszybszą i najdogodniejszą formą umówienia wizyty jest możliwa całodobowo rejestracja jej terminu na stronie internetowej powiatu leszczyńskiego:
http://wizyty.powiat-leszczynski.pl/pl/bookAppointment/1
W zależności od rodzaju sprawy wolne terminy są dostępne już za 2-3 dni w przypadku trwającej krótko czynności odbioru dowodu rejestracyjnego lub za kilka – kilkanaście dni w przypadku najdłużej trwających czynności związanych z rejestracją pojazdu.
Alternatywna możliwość umówienia wizyty to rejestracja telefoniczna - w każdym tygodniu od środy można umówić się na kolejny tydzień pod numerami telefonów: 65 5296820 i 65 5296821.
Wszystkie osoby korzystające z usług Wydziału Komunikacji otrzymują bezpłatnie mapy ścieżek rowerowych powiatu leszczyńskiego.