Godło Polski  Herb województwa Wielkopolskiego POL powiat leszczyński COA    800px POL gmina Krzemieniewo Herb Lipna - link 1200px POL Osieczna COA Rydzyna Święciechowa Wijewo Włoszakowice

Top - obrazek ze zdjęciami

Droga powiatowa w Kłodzie

Powiat leszczyński złożył wnioski o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych dwóch inwestycji: przebudowy drogi przez Kłodę oraz przebudowy ciągu dróg od Kąkolewa przez Łoniewo do Osiecznej.

W ogłoszonym przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu naborze wniosków w ramach Funduszu Dróg Samorządowych powiat leszczyński zabiega o dotację na dwie inwestycje drogowe. Maksymalny poziom dofinansowania z budżetu państwa to 80 proc. W przypadku przyznania dofinansowania roboty zostaną wykonane w latach 2021-2022. 

Pierwsza z planowanych inwestycji to przebudowa drogi powiatowej nr 4799 P na odcinku od drogi wojewódzkiej 309 (stara „piątka”) w  Kłodzie przez tę miejscowość aż do wiaduktu z drogą ekspresową S5. Wartość inwestycji oszacowano na 7.989.422 zł.

W ramach tej inwestycji zaplanowano przebudowę 2,3 km drogi: poszerzenie jej do sześciu metrów, przebudowę kanalizacji deszczowej, przebudowę skrzyżowania, chodników i sześciu przystanków autobusowych (wyposażone zostaną w perony), oznakowanie przejścia dla pieszych aktywną sygnalizacją ostrzegawczą, montaż w pobliżu przedszkola radaru z tablicą informującą o prędkości pojazdu. Ponadto zbudowanych zostanie 2,2 km drogi pieszo – rowerowej.

Drugi projekt z szansą na dotację to przebudowa ciągu dróg powiatowych: nr 4790 P w Kąkolewie oraz drogi nr 4791 P Łoniewo – Osieczna (do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 432). Wartość szacunkowa inwestycji to 5.099.935 zł.

Projekt przewiduje przebudowę ok. 4 km drogi do szerokości sześciu metrów, w tym budowę ronda na skrzyżowaniu dróg w kierunku Kąkolewa, Łoniewa, Grodziska i Dobramyśli. W Łoniewie zaplanowano budowę 632 mb brakującego chodnika, przebudowę przystanku autobusowego, montaż radaru z tablicą informującą o prędkości pojazdu, budowę oznakowania aktywnego na przejściu dla pieszych oraz oświetlenie kolejnego. Na odcinkach niezabudowanych powstaną pobocza utwardzone o szerokości metra. W ramach projektu planuje się także przebudowę 120 mb chodników o nienormatywnych wymiarach stanowiące koszt niekwalifikowany projektu oraz 90 mb drogi pieszo-rowerowej. Wzdłuż planowanej do przebudowy drogi w 2018 r. oddana została do użytku ścieżka rowerowa.

Logo strony